donderdag 10 oktober 2013

Over de jaren heb ik veel schilder en teken spullen verzamelt. Veel gekocht, maar vaak genoeg komt het voor dat mensen hun huis opruimen, iets vinden waar je creatief mee kunt zijn (bijv. verf) en dat mij dan toestoppen: 'jij bent zo creatief, neem jij dit maar'. Meestal is het dan troep en bedank ik vriendelijk, maar soms zit er iets bruikbaars bij. Van de week was ik mijn eigen spullen eens aan het opruimen, een zeldzaam moment. Veel is in de prullenbak geëindigd, niet of niet meer bruikbaar, maar er zaten ook spullen bij die ik niet weg kán gooien. Spullen die echt he-le-maal niet meer gebruikt kunnen worden maar zo bijzonder zijn. Schilderspullen van mijn oma, die nog leeft maar toch ook weer niet. Dement helaas. Maar het idee dat zij hiermee gewerkt heeft vroeger, misschien voor school, vind ik zo bijzonder. Dat zij heeft zitten zwoegen met de tubetjes verf om dat ene perfecte kleurtje te krijgen... dat doe ik nu ook. Ik kan haar niet meer vragen wanneer ze het heeft gebruikt want ze zal het niet herkennen. Ik weet alleen dat het van haar is omdat ze haar naam op sommige spullen heeft gezet: E de Bie.

Ik ga mijn opnieuw gevonden schat houden.









Dit is toch net een schilderij? Zie je al die mooie lagen en kleuren?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten